All times are UTC + 1 hour

It is currently Mon 23 Oct, 2017 10:36

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Gilde Reglement [lees dit!]
PostPosted: Tue 29 Nov, 2005 19:44 
Guild Leader
Guild Leader

Enkele zaken waarvan ik vind dat de leden zich wel aan mogen houden, om de sfeer te bevorderen en het gilde levend te houden:

- Laat weten dat je online bent door even goeiedag te zeggen in het Guild-channel
- Zet in GW2 je guildstatus altijd op "represent", anders zie je de chat niet en heb je geen baat van de guild-buffs. We streven ernaar om leden te hebben die enkel en alleen in [LJ] zitten.
- Let op je taalgebruik, ga niet als een gek lopen schelden aub.
- Als iemand hulp nodig heeft, probeer dan ook te helpen. Samen is leuker dan alleen, en samen questen is toch ook wel waarom je in een guild zit.
- Lees het forum regelmatig en post ook je reacties. Iedereen zijn op- of aanmerkingen, suggesties, commentaar, ideëen worden gewaardeerd. En natuurlijk ook gewoon leuke dingen kunnen gepost worden. (wel in het daarvoor bestemde topic aub)
- Alle materialen staan vrij ter beschikking, zolang men ook maar helpt met aanvullen (zie het materialen topic) We hebben een guild-vault waar je goeie items die je niet gebruikt ik mag stoppen, en andere die je ZELF kan gebruiken uit mag halen. Het is NIET de bedoeling dat je zaken eruit haalt en vervolgens verpatst!
- Mocht je willen sparen voor dure items zoals elite armour, dan doe je dat zelf. Ga niet vragen om geld als je dat niet echt nodig hebt. Om bepaalde (standaard) wapens vragen mag altijd. Zie ook hiervoor en het items topic.
- Het guild en alliance chat kanaal in GW1 zijn twee verschillende kanalen. Ze worden beide NIET gebruikt om te spammen, kopen of verkopen mag wel, maar 1x vragen/aanbieden per half uur is genoeg! Verder is het guild-chat kanaal voor vragen of reacties binnen de guild, en de alliance chat is voor vragen of reacties die de hele alliance aangaan. Gewone gesprekjes met één persoon kun je voeren in een whisper, die hoeft niet iedereen mee te lezen. Let dus even op wat je in welk kanaal gaat typen. Houd het netjes en gedraag je volwassen. (in GW2 is er geen alliance chat kanaal)
- Er is unaniem besloten dat leden na 1 maand inactiviteit, waarover geen bericht is gepost voor eventuele redenen, worden gekicked. Deze leden mogen wel altijd nog rejoinen mochten ze weer opnieuw GW gaan spelen.
- Schunnige, kwetsende, politiek foute en andere kinderachtige character namen worden niet toegestaan. Als je twijfelt: vraag het gewoon eerst even.

Ik probeer iedereen te stimuleren zoveel mogelijk samen te doen en te delen, dat bevordert het guilde-gevoel, en houdt het spel ook interessant in mijn ogen. Heb respect voor elkaar en gedraag je volwassen ;)

Aanvullend voor GW2:
- Nieuwe leden krijgen de "recruit" status in GW2, welke voor enkele weken zo blijft. Dit is een soort proefperiode waarin we kunnen zien of een lid goed aansluit bij ons, en het lid ook kan kijken hoe ons gilde bevalt. Daarna krijgt het lid de gewone "member" status. Op het forum betekent dit ook dat je in de "jager" groep komt, met wat meer toegang tot enkele forum gedeeltes.

Bedankt en happy gaming!! :y:

Image
ImageImageImageImageImageImage

Last edited by Sjeng on Tue 30 Sep, 2008 12:28, edited 2 times in total.
  Profile Send private message  

Post subject:
PostPosted: Fri 10 Feb, 2006 19:18 
ex-jager

Even een aanvulling op bovenstaande:

- Heb begrip voor Cody's Spamming of the Forum!!
- Spam gerust op Cody's Topic "i want to be an überposter! (Queen he)"

Post subject:
PostPosted: Fri 10 Feb, 2006 19:36 
owjah nog 1 ding let niet op cody want die bespammd iedere topic die niet locked is :-x

en als ik toch bezig ben chek ook het meiden klets hoekje duistere verhaaltjes hehehehe (sorry sjeng gratis reclame niet afsllaan :P)

Post subject:
PostPosted: Sat 25 Mar, 2006 16:56 
Spam Queen

tsja jullie kunnen het niet laten om alles te verspammen he :o

Post subject:
PostPosted: Thu 01 Jun, 2006 02:02 
Lord
Lord

Ik vind het allesinds fijne regels. Leuke guild trouwens :)

Post subject:
PostPosted: Thu 21 Dec, 2006 23:14 
Guild Leader
Guild Leader

Ik heb een recruitment threadje gemaakt op het GW Online forum.
Hopelijk slaat het aan :grin:

Een beetje bijrecruiten af en toe kan nooit kwaad. 8)

Image

Post subject:
PostPosted: Tue 27 Mar, 2007 11:55 
Guild Leader
Guild Leader

Inmiddels hebben we al voldoende leden om een goede hoeveelheid actieve members te hebben elke dag, en nadat we GotW zijn geworden, hebben we besloten het rustig aan te doen met de werving.

We werven zowiezo altijd in overleg met de officers, gevolgd door een soort "testperiode", waarin zowel gilde asl nieuwelingen kunnen beslissen of ze blijven of niet. Dat lost zich doorgaans vanzelf op.

Toch wil ik even iets kwijt, even mijn hart luchten:

Altijd als er mensen na een tijdje leaven, vind ik dat toch jammer. Ik vraag dan als ik de kans nog heb waarom iemand leaved. Als daar een duidelijke reden voor is, kijk ik altijd of we daar iets aan kunnen of willen doen.
Soms is de reden iest waar we nou eenmaal niet aan (willen) voldoen, zoals meer pvp of gvg. Dan is het niet erg als iemand besluit een ander gilde te zoeken. Soms is de reden onduidelijk, of gaan ze liever bij een gilde waarin ze vrienden of familie hebben. Ook niet erg.
En aangezien er soms wel eens geluiden de kop opsteken dat mensen het gilde "niet gezellig genoeg" of iets dergelijks vinden, denk ik dan toch wel eens: ligt dat aan mij/ons?

Aan de andere kant denk ik ook weer heel duidelijk aan deze dingen:

1) je kan onmogelijk IEDEREEN tevreden houden. Dit is een gezellig gilde, dat samen een spelletje doet in zijn vrije tijd. Dat betekent dat je aan de ene kant wel mag verwachten dat er geholpen wordt, maar het is geen must. Het gaat om gezellgheid, en mensen, het is en blijft een spelletje.
Als men een gilde zoekt dat fanatiek is, moet men naar Game[AMP] of [MU]tants gaan, waar je verdrinkt in de massa.

2) als ik zie hoeveel er gedaan wordt in ons gilde (denk aan de quiz van Moes, de gratis wapens van Goldy, de quest-kennis van Naan en anderen, het forum, de site etc.) dan denk ik toch dat we best goed bezig zijn voor een doorsnee gilde. (ook al zijn we GotW geweest).

3) de "harde kern", oftewel de leden die zijn gekomen en nooit zijn weggegaan, is toch al vrij groot geworden, en dat doet me goed. Die mensen doen veel samen, hebben ook inspraak en suggesties, en doen gezellig met diverse activiteiten mee.

Kortom: al met al denk ik dat we op de goede weg zitten. We hebben een duidelijk beleid, een best grote vaste groep al, en officers en leden die zich goed inzetten op verschillende manieren vind ik toch.

Dus, tja, het is een lang verhaal, maar ik moest het even kwijt. Ik denk dus dat het best goed gaat. Maar suggesties zijn natuurlijk altijd welkom om het gilde NOG gezelliger en beter te maken, voorzover mensen denken dat dat nodig is.

Ik dacht zelf aan dit: iedereen heeft meerdere characters, right? Nou, als je er daarvan 1 of 2 in de Sunspear Sanctuary zet, en vanaf daar met een groep van tussen de 4 tot 8 mensen verder gaat, heb je altijd een groep. En als je toevallig eens niet aanwezig kan zijn, of je raakt achter, dan hebben de anderen vast nog een tweede char die jouw achtergebleven char kan bijtrekken tot waar de rest is, en dan weer door.
Dan doe je misschien dezelfde plek vaker achter elkaar, maar je kan dat dus met verschillende chars doen, dus toch nuttig ook voor jezelf.

En blijf roepen in de guild-chat waar je zit en wat je gaat doen. Grote kans dat er wel iemand een char bij jou in de buurt heeft, die misschien mee wil gaan.

Pfoe wat een verhaal he. Mja, ik voel me beter! :grin:

Image

Last edited by Sjeng on Tue 27 Mar, 2007 16:55, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Tue 27 Mar, 2007 15:21 
Paladin
Paladin

als minder actieve lid, wil ik wel nog toevoegen dat het een zeer gezellige groep is!

Ik raak vrij snel uitgekeken op een game waar ik helaas nix aan kan doen, maar ben denk ik nog nooit zo lang actief op een forum gebleven nadat het spel me minder boeide dan bij de Limburgse Jagers!

Dus zolang het op het forum gezellig blijft, en ik mag blijven, zal ik zeker nog blijven checken naar leuke posts!

en voor de actievelingen: ga vooral zo door! dan blijft het forum ook leven! :P

Queen of The Galaxy
DareD of Maestricht

Post subject:
PostPosted: Tue 27 Mar, 2007 19:38 
Knight
Knight

Ik heb al in heel wat gildes gezeten, maar deze guild is extreem gezellig. Je kan idd nooit iedereen het naar zijn zin maken, maar de leiding en leden doen goed werk, en ik ben niet van plan om te leaven...

Post subject:
PostPosted: Tue 27 Mar, 2007 20:16 
Guild Leader
Guild Leader

aaaah fijn jongens, dat doet me goed ^^

Image

Post subject:
PostPosted: Tue 27 Mar, 2007 22:58 
Quizmaster

Ach je hebt ook gelijk ook, misschien zag ik 't ook wel veel te somber in. We hebben een goeie groep en d'r is zelden gesodemieter, mensen kunnen het goed met elkaar vinden, als er problemen zijn worden die altijd aangepakt en dat is meer dat je kan zeggen van de meeste guilds. 'k Wil gewoon helpen als iets wat scheef zit, want we zijn een gezellige kluit.

Post subject:
PostPosted: Wed 28 Mar, 2007 20:52 
Paladin
Paladin

Tja, wat is soms de reden dat mensen onze guilde verlaten. Aan een gebrek aan gezelligheid of behulpzaamheid van onze leden zal het volgens mij zeker niet liggen. Voor mij is vooral de funfactor en gezelligheid van belang. Ik heb die dingen lang geleden gevonden in LJ.

Ik wil vragen aan degenen die onze guild zinnens zijn te verlaten, hun ongenoegens kenbaar te maken. We kunnen je niet helpen als we niet weten wat er scheelt. Eigenlijk moeten alle ongenoegens kenbaar gemaakt worden. Zo kunnen we misschien situaties die dreigen scheef te lopen nog rechttrekken. Niet alleen in het echte leven is communicatie belangrijk.

Persoonlijke noot:
Ik vind het niet meer dan normaal dat je effe te kennen geeft dat je de guild verlaat en waarom. Ik vind dat de guild en de leden die er deel van uitmaken dit verdienen. Tenslotte heb je zelf beslist om deel te gaan uitmaken van deze toffe bende.

Post subject:
PostPosted: Fri 30 Mar, 2007 23:13 
Warrior
Warrior

Beste Jagers, Officers en Jagermeister Sjeng,

laat je niet gek maken doordat er afentoe eens een paar leden komen en weer gaan!
Ook al ben ik misschien niet het meest actieve lid van het gilde, ik wil toch graag van deze gelegenheid gebruik maken om eventjes te melden dat de L'Jagers een fantastisch guild is met altijd iets te doen en altijd iemand in de buurt om ff te helpen als het nodig is.
Daarnaast is er veel "leven" op het forum dus Sjeng maak je maar geen zorgen... een beetje beweging in het ledenbestand is volgens mij best een gezonde zaak!

Cyas & Greetz,

Mac

Mayrenn Fearghas - Necromancer - Mesmer
Shani Stormbringer - Dervish - Monk
Haggis MacHaggis - Warrior - Monk

My taste is quite simple. I always prefer the best.....

Image

Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jul, 2007 13:42 
Warrior
Warrior

Hmm ik denk dat het probleem bij leavers het volgende is. Ik heb in een aantal gildes gezeten. Mijn redene waarom ik uit sommige gilden ben gegaan zijn de volgende.

Een paar mensen lagen me niet zo lekker zeker als het oficers zijn is dat iritant.

Dan had ik eentje te onactief en als ze actief waren negeerde ze je zowat. Behalve een oficer maarja voor een oficer die soms eens online is blijf ik niet. Hierbij lagen de mensen me denk ik ook niet goed.

Dan heb ik in een gezeten teveel mensen. Dat was erg druk en niet plezierig.

Dan heb ik in een gezeten die ik heb geleaved omdat een paar members contstat vroegen om hulp. Ik wil ze best helpen een avatar ofzo te capturen maar niet om de minuut.

Plus ik zat in vele internationale maar die tijdzones waren gewoon 3x niks.

Maar dat is niet het probleem in een NL/Be/Limburgse guild
Ik denk dat het ook een probleem is dat je maar 1 guild mag joine.
Als je van verandering houdt join je er meer. Plus een guild uit gaan en joine is easy. In sommige spellen leavde je en moest je 2 dagen wachten en kon je een nieuwe in. Dit heeft denk ik niks te maken met de organizatie van. ''De limburgse Jagers''. Het zit hem gewoon bij de mensen zelf meestal.

Post subject: Re: Gilde Reglement [lees dit!]
PostPosted: Sat 08 Sep, 2012 09:11 
Guild Leader
Guild Leader

Even een bump van dit topic, met name omdat we de laatste twee weken sinds de launch van GW2 veel nieuwe leden hebben, en ik de regels weer even onder de aandacht wil brengen.
Ik heb de regels een beetje geupdate om zowel GW1 als GW2 te omvatten.

Houd jullie hier svp aan, dan blijft de sfeer in het gilde zo goed als hij altijd geweest is!
Veel plezier ;)

Image

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 1 hour